8.2.09

Афера Лисиче


1 бр. на списание "Горски обитател"

Вчера Котката Майка публикува в рубриката”Моята приказка” на местното списание спомени за своята майка - Котката Баба. Най-после стана ясно кога и как е започнало опитомяването. Това хвърли малко светлина и върху прословутата “Афера Лисиче”, станала популярна с лъжливите обвинения на Лъва срещу Лисичето в рубриката “Зодиак” (раздел”Лъв”- 05.01.2009г.) на местното списание.

Вместо да отговори на предизвикателството, Лисичето изчезна и вече две седмици не може да бъде открито за интервю. За това, което остана скрито-покрито единствено наш МЛАД РЕПОРТЕР успя да научи от най-близкото приятелче на Лисичето – от Малкото Коте (внуче на Котката Баба):

“ МЕЧТАЯ ДА МЕ ОПИТОМЯВАТ, А НЕ ДА МЕ ОГРАМОТЯВАТ”

Репортер: Това са думи на Лисичето, нали, уважаемо Малко Коте?
Малкото Коте: Да, разбира се! И причината моето приятелче Лисичето да “мине в нелегалност” съвсем не е заплахата на Лъва. Причината е много по-дълбока и силно емоционална. То искаше да бъде опитомено, но каточе ли не получи разбиране, струва ми се.

Репортер: Как така? То не беше ли вече опитомено?
Малкото Коте: Да, някога беше опитомено от Малкия принц, но когато той замина за своята планета, Лисичето отново подивя. От това не се чувствуваше добре и твърдо бе решило, че някога отново ще си намери достоен Опитомител. Преди месец срещнах Лисичето, говореше възбудено и несвързано. Каза, че Я намерил. Това “Я” ме обърка. Ако беше казал ”Го”, щях да се досетя, че е намерил Него-Опитомителя. Не очаквах, че ще се остави да го опитомява жена. То беше чело спомените на баба ми (Котката Баба) и би трябвало да е наясно какво значи да те опитоми Жена.

Репортер: Значи сега ще разберем коя е Жената и какво се е случило?
Малкото Коте: Не, засега ще запазя в тайна името на Жената. Засега! Нека първо да ви кажа какво сподели с мене приятелчето ми Лисичето: “Тя ме пита как ще напиша “хирург”, “лекар”и т.н. С това ще се справя как да е - някои хирурзи и лекари заслужават да се пише за тях с голями букви. За думите Природа и Вселена не се колебая, но какво да кажа за “асис” и “бик брадвар”.

Как мога да знам как се пишат думи, които не обичам да използвам? Ами, ако утре ме попита какво е “Хакер” и аз й кажа, че това е името на оня, който си прави “хакерири”? Ох, не беше ли “харакири”? Ще рискувам - може пък да улуча, но ако не съм познало? Ако Тя разбере, че не съм достатъчно грамотно и реши да ме ограмотява? Не искам да ме ограмотява, искам да ме опитомява!”. При тези думи топлите очи на милото ми другарче Лисичето се напълниха със сълзи.
Репортер: И ти, уважаемо Малко Коте, не можа да го успокоиш? А Жената?

(Продължение на интервюто в следващ брой)

Материала подготви: Полумлад новинар

1 коментара:

Анонимен каза...

Честита нова премяна на сайта! Всички госки обитатели са във възторг от избора на цвета - прекрасно зелено! Затова пожелават на Шехеразада това да е зелена улица към сбъдване на мечтите й. По-точно
http://www.youtube.com/watch?v=Z5qRs6APV6s

И всяко горско същество си мечтае как, тръгвайки по зеления си път, Шехеразада да му разкаже нейната си притча:
"Пътнико, приятелю,
да вървим заедно.
Нощта е близо.
Зверове дебнат наоколо.
Пламъкът на огъня може да погасне...
Нека запазим силите си,
като поделим нощната стража.
Утре ни чака дълъг и уморителен път,
но ако вървим заедно,
ще го превърнем в радостен празник.
Аз ще изпея за теб песента на твоята майка,
и жена, и сестра.
Ти ще разкажеш бащиното предание
за героя и подвига.
Не настъпвай скорпиона и
предупреди ме за усойницата.
Пътнико, помни,
че вървим към една планинска обител.
Пътнико, бъди ми приятел!"

Публикуване на коментар