4.1.09

С теб съм и когато съм далеч

предоставено от Боряна

Как да се сближите с детето си, ако през цялото време сте на работа?

Мнозина от нас на практика не виждат децата си, денонощно потънали в работа и се питат какви ще станат те без родителско внимание. В действителност недостигът на време не е пречка за истинска духовна близост с децата. Според психолозите дори и 10 минути отделено време на ден са достатъчни, за да разберем детето.

Например някои майки, които се разделят с децата си за няколко седмици, продължават да поддържат с тях емоционална близост. Следните съвети ще ни помогнат да подобрим контактите си с детето

1. Когато сте у дома, постарайте се повече да разговаряте с децата си. Ако виждате, че то скучае, попитайте го защо, а ако е весело интересувайте се какво е повдигнало настроението му. Благодарение на един елементарен въпрос можете да се докоснете и да разберете вътрешния свят на децата.

2. Когато излизате за работа рано сутрин, а детето още спи и се прибирате късно вечер, когато то вече е заспало, се старайте да направите така, че то да не забравя за съществуването ви – оставяйте около креватчето малка изненада с писмено послание. Събуждайки се детето ще почувства, че вие мислите за него.

3. Когато сте на работа през деня, редовно се обаждайте на детето и изисквайте и то да ви се обажда.

4. Поощрявайте детето да твори. Дори и рисунките, стиховете или разказите му да не са много добри, похвалете го.

5. В празничните и почивни дни, когато сте у дома, отделяйте цялото си свободно време на детето. Даже да се е натрупала куп домашна работа, отложете я за по-късно. Взаимната радост и приятно изкараното свободно време е най-добрия път за укрепване на отношенията ви. Заедно идете в зоопарка, цирка или на разходка. Със своите действия сте длъжни да покажете, че го обичате безгранично и ви е много тъжно, когато се налага да се разделите през деня.

6. За децата, които са между 3-4 години е много важна обмяната на мнения. Ако гледате заедно детски филм или разказвате приказка, задължително се интересувайте от неговото мнение. Когато детето се изкаже, допълнете неговото мнение като споделите своето. Това ще ви сближи.

7. Ако сте в лошо настроение, по-добре не го показвайте пред детето си. Даже ако сте разтроени за нещо, старайте се да не ви личи. Нали то може да реши, че причината за лошото ви настроение се крие в него.

Източник: Вестник за дома

5 коментара:

Анонимен каза...

Благодаря на мама Боби и на тати Кирил за грижите и на кака ми също.

Нанук

безОтговорен редактор каза...

Уважеми приятелю Нанук, помогни ми! Имам неприятности в службата:
Отговорният редактор на сп.”Горски обитател” искаше да пише някаква реклама за кафе и чай. Трябваха му данни и ме изпрати да проуча общественото мнение(вкусовете на обществото). Отидох, върнах се и му представих отчета си:
Брой на запитаните — 100 души
От тях:
пият кафе — 78 души
пият чай — 71 души
пият кафе и чай — 48 души.
Отговорният редактор не прие отчета ми. Бил съм допуснал грешка. Каза, че ако до седмица не оправя отчета, ще ми резне от заплатата. А аз не мога да си открия грешката... Ако и ти не можеш, помоли татко си Кирчо да ни помогне (той нали е специалист по отчетите!)

Нанук каза...

Здравей приятелю грешката е в броя на запитаните. Няма как да получиш 100 души като събереш 78 + 71 + 48. Получават се 197 души. Само поправи брой на запитаните - 197 души. :)

Татко ми има пълно доверие на този сайт и ме е оставил да бъда напълно самостоятелен в него няма да ми отговори казва мисли сам и бъди самостоятелен. Предполагам другата задача - шахматната ще ме затрудни но ще трябва сам да се оправям. Кирчо и без това ремонтира банята. Боби казва - в най-големите жеги мъжа ми прави ремонт на баня!

безОтговорен редактор каза...

Ауу-у-у, приятелче, голяма беля си докарах! Отидох при Отговорния редактор и му дадох твоя отчет(ама не издадох, че е твой!). Той помисли, че е мой и като викна: “Ей, защо се опитваш да ме лъжеш, че си интервуирал цели 198 души? Мислиш, че като напишеш почти два пъти по-голяма бройка, ще ти дам два пъти по-голяма заплата? Аз се консултирах със счетоводителя си и той каза, че трябва да вземеш предвид, че от тези 78 кафепиячи “няколко”пият не само кафе, а и чай; а от другите 71 чаепиячи пък “няколко” пият не само чай, а и кафе. Първите “няколко” и вторите “няколко” правят 48. Значи не са допълнително интервуирани!!!! Счетоводителят миказа още, че в аритметиката освен събиране имало и изваждане!!!”
После Отговорният редактор ме изгони да мисля извън кабинета му. И ето ме тук! Тук съм, за да ти кажа, че не ти се сърдя. Ти си още мъничък, но и мама трябва да ти помага в задачите, щом иска да спази съвета си №1 от горната статия.
За мен не се притеснявай – имам един приятел-ВДВ, който ще ми даде надвечер решението. Той каза, че имал купчина(колкото планина) задачи за “свободното време”, ама никой не искал да ги публикува в сайта си!

Отговорен редактор каза...

До тази сутрин моят подчинен БезОтговорник не си откри грешката (ВДВ-то му било на море). Но моят счетоводител днес дойде рано на работа(нищо, че е неделя!) и ми обясни следното:
От 78 любители на кафе 30 не пият чай (78—48=30). От 71 любители на чай 23 не пият кафе (71—48=23). Следователно само кафе пият 30 души, само чай пият 23 души, а кафе и чай пият 48 човека. Сборът е 101 човека, а не 100 човека!
Знаех си, че има грешка. Мислите, че съм я открил, когато върнах отчета. Нищо подобно! Нищо не бях открил, но си знаех, че г-н Безотговорният редактор не може да не сгреши, щом нещата допрат до аритметика. А в случая съвсем не би могъл да да се оправи, защото той знае да смята само до 100. Сега (за назидание) лишавам г-н Безотговорния редактор от служебно кафе за един месец!

Публикуване на коментар